Test 3 - november 2015

De antwoorden vind je onderaan deze pagina. 

VRAAG 1 | Heeft de assistent-coach het recht om een time-out aan te vragen?

  • a. Ja
  • b. Neen

VRAAG 2 | Wanneer een speler per vergissing in eigen basket scoort, telt dit doelpunt dan voor 2 punten onafhankelijk van de plaats op het terrein vanwaar de doelpoging vertrok?

  • a. Ja
  • b. Neen

VRAAG 3 | Bij de sprongbal wordt de bal legaal getikt. A5 springt van zijn aanvallend vak in de lucht, verkrijgt balbezit in de lucht en landt in zijn verdedigend vak. Is dit een overtreding “terugkeer naar verdedigingshelft”?

  • a. Ja
  • b. Neen

VRAAG 4 |  A4 staat met twee voeten in zijn verdedigingshelft. A5, met bal, staat eveneens met beide voeten in zijn verdedigingshelft. A5 geeft een botspass naar A4 waarbij de bal de aanvalshelft van ploeg A raakt. Dit is geen overtreding maar de 8 seconden blijven doorlopen.

  • a. Juist
  • b. Fout

VRAAG 5 | Tijdens een time-out meldt A8 zich bij de aantekenaar als vervanger van A6. Vóór het einde van de time-out begaat A6 een technische fout. Telt deze fout mee voor de ploegfouten in deze periode?

  • a. Ja
  • b. Neen

 

---

Antwoorden: 

Vraag 1: a - Vraag 2: a - Vraag 3: b - Vraag 4: b - Vraag 5: b